“Ηealth IT Conference 2021” για την ψηφιακή υγεία στην περίοδο Covid-19 Ιούνιος 2021

  • Αρχική
  • “Ηealth IT Conference 2021” για την ψηφιακή υγεία στην περίοδο Covid-19 Ιούνιος 2021
“Ηealth IT Conference 2021” για την ψηφιακή υγεία στην περίοδο Covid-19 Ιούνιος 2021 HCFA TEAM 18 Ιουνίου, 2021

“Ηealth IT Conference 2021” για την ψηφιακή υγεία στην περίοδο Covid-19 Ιούνιος 2021

healthIT F1

18/6/2021

“Ηealth IT Conference 2021” 

για την ψηφιακή υγεία στην περίοδο Covid-19

 

Στις 15-16 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε το 4ο Συνέδριο “Ηealth IT Conference 2021” για την ψηφιακή υγεία στην περίοδο Covid-19, το οποίο διοργανώθηκε από το Netweek της BOUSSIAS και το ΗealthDaily υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Υγείας με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Υπηρεσιών Υγείας, του ΗL7 Hellas, της ΗΔΙΚΑ ΑΕ και του Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ). Στο συνέδριο αναδείχθηκαν οι τρόποι που ο ψηφιακός μετασχηματισμός του συστήματος υγείας και η υλοποίηση εργαλείων τεχνολογίας της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας ανταποκρίνονται στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον της πανδημίας.

 

Το φετινό 2ημερο συνέδριο πλαισίωσαν 70 διακεκριμένοι ομιλητές, οι οποίοι συμμετέχουν στην παρουσίαση και εφαρμογή της Εθνικής Ψηφιακής Στρατηγικής για την Υγεία.

Από την πλευρά των ασθενών συμμετείχε ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ασθενών Ελλάδος και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Κυστικής Ίνωσης CF Europe, Δημήτρης Κοντοπίδης, ο οποίος περιέγραψε τον θετικό αντίκτυπο των ψηφιακών υπηρεσιών και των παρεμβάσεων για τους ασθενείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

 

Όπως ανέφερε, στην Ένωση Ασθενών Ελλάδος, που είναι το ανώτερο όργανο της εκπροσώπησης ασθενών από διαφορετικές θεραπευτικές κατηγορίες, υπάρχει μια γενική εικόνα για το τί συμβαίνει στα χρόνια νοσήματα στην Ελλάδα. Οι ασθενείς δεν θα μπορούσαν να λείπουν από αυτόν το διάλογο και αυτό το συνέδριο έδειξε στην πράξη την ασθενοκεντρικότητά του καλώντας τους ασθενείς να τοποθετηθούν και να περιγράψουν πώς βίωσαν τις αλλαγές στην υγεία στον καιρό της πανδημίας, ποιές ήταν οι αλλαγές που συνάντησαν, τί έμαθαν από αυτές, καθώς και ποιές είναι οι προκλήσεις της υγείας του μέλλοντος.  

 

Στην πρώτη ενότητα της ομιλίας του ο κ. Κοντοπίδης παρουσίασε τις τεχνολογικές παρεμβάσεις στην υγεία, χάρις στις οποίες βελτιώθηκε η ποιότητα αλλά και το προσδόκιμο ζωής των ασθενών. Χάρις την άυλη συνταγογράφηση με τις ιατρικές βεβαιώσεις μειώθηκε η γραφειοκρατία. Οι ασθενείς προστατεύτηκαν από τις επισκέψεις στα νοσοκομεία και από την έκθεση στα μικρόβια και τον κορονοϊό, ενώ εξοικονομήθηκε χρόνος από επισκέψεις που ήταν μόνο για συνταγογράφηση. Έτσι μειώθηκε η επιπλέον ταλαιπωρία των χρόνιων ασθενών, τα έξοδα μετακίνησης καθώς και η γεωγραφική ανισότητα των ασθενών. Ταυτόχρονα με τα ηλεκτρονικά ραντεβού στα φαρμακεία ΕΟΠΥΥ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είχαμε αμεσότερη εξυπηρέτηση των ασθενών και αμεσότερη πρόσβαση στη θεραπεία τους, ενώ αναμένεται και η ένταξη των υπόλοιπων φαρμακείων ΕΟΠΥΥ της χώρας.

 

Στα πλαίσια του σχεδιασμού της εθνικής εκστρατείας εμβολιασμού κατά covid-19 η τεχνολογία λειτούργησε ως εργαλείο δημόσιας υγείας. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τον προγραμματισμό των ραντεβού και τη διενέργεια των εμβολιασμών αποτέλεσε ένα εργαλείο πρόληψης της υγείας του ατόμου αλλά και της ευρύτερης κοινότητας, φιλικό προς τους χρήστες κάθε ηλικίας, το οποίο συνέβαλε στην εξυπηρέτηση ανά γεωγραφική περιοχή, στη μείωση της ταλαιπωρίας των ασθενών, στη μείωση της νοσηρότητας και αύξηση υγείας του γενικού πληθυσμού, ενώ αποτέλεσε ένα χρήσιμο μέσο εξοικείωσης για μετέπειτα χρήσεις (ειδοποιήσεις για προληπτικές εξετάσεις, προσυμπτωματικός έλεγχος).

 

Στη συνέχεια περιγράφηκαν οι προκλήσεις της επόμενης ημέρας για τους ασθενείς. Αυτό που περιμένουν οι ασθενείς είναι η επέκταση της τηλεϊατρικής και του ψηφιακού νοσοκομείου, ενώ βασική προτεραιότητα της Ένωσης Ασθενών Ελλάδος αποτελεί η ψηφιακή εγγραμματοσύνη και εκπαίδευση όλων των ασθενών για την εξοικείωση τους στη χρήση των τεχνολογικών εργαλείων. Τα εργαλεία self-management των ασθενών ανά θεραπευτική κατηγορία, όπως mobile apps, wearables, κλπ θα πρέπει να αξιοποιηθούν, ενώ θα πρέπει να βελτιωθεί η διασύνδεση και η διαλειτουργικότητα όλων των συστημάτων μεταξύ τους. Επίσης θα πρέπει να υπάρχει μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών και αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας υγείας με την ορθότερη κατανομή των πόρων. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των ασθενών και των πολιτών.

 

Στο τέλος της ομιλίας του ο κ. Κοντοπίδης αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα για την εξαρχής συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων (γιατροί, φαρμακοποιοί, κρατικοί φορείς, ασθενείς) στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση των τεχνολογικών εργαλείων για την υγεία. Η επόμενη μέρα της ψηφιακής επανάστασης θα πρέπει να οδηγείται από τους ασθενείς, οι οποίοι αποτελούν την πλουσιότερη πηγή της πληροφορίας. Οι ασθενείς θα πρέπει να συμμετέχουν ως experts από την αρχή του σχεδιασμού και υλοποίησης των εργαλείων και όχι ως τελικοί χρήστες. Αυτή η προσέγγιση θα έχει ως αποτέλεσμα το σχεδιασμό τεχνολογικών εργαλείων, τα οποία θα είναι καινοτόμα, εξατομικευμένα, αποτελεσματικά, χρηστικά και θα οδηγούν στην αύξηση της συμμόρφωσης του ασθενή, καθώς και στην εξοικονόμηση πόρων και στη βελτίωση της υγείας.


Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία του Δημήτρη Κοντοπίδη,

ενώ εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε την πρώτη ημέρα του συνεδρίου.